حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 12 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×

بیرم از لنز دوربین

۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۹:۲۱ تعداد نظرات : بدون نظر 240 ارسال توسط :
بیرم از لنز دوربین
شهر من بیرم

شهر من بیرم

9 ماه قبل

لینک های دانلود ویدئو

پ
پ

بیرم دارالاولیاء لارستان
موقعیت جغرافیایی
شهر بیرم درفاصله 135کیلومتری مرکزشهرستان و 360 کیلومتری مرکزاستان قراردارد. ارتفاع مرکز بخش ازسطح دریا 509 مترمی باشد و در 53.35 درجه طول شرقی و 27.25 درجه عرض جغرافیایی واقع شده است. کوههای منطقه دنباله ی رشته کوه زاگرس جنوبی می باشد که مرتفع ترین کوه آن گاوبست می باشد.
آب و هوای منطقه گرم و خشک و متوسط بارندگی سالیانه کمتر از 200 میلی متر می باشد. در منطقه بیرم هزاران اصله نخل وجود داردکه روزگاری مهمترین محصول منطقه بحساب می آمد و قسمت اعظم خرمای آن ازطریق مرکز استان به سراسر کشور حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادرمی شد . اما در سالهای اخیر بدلیل خشکسالی های مکرر و استفاده 120 حلقه چاه عمیق در دشت بیرم و توسعه کشاورزی و کشت محصولاتی همچون گندم جو ذرت یونجه و دانه های روغنی و به تبع آن افت شدید سطح ایستابی آبهای زیرزمینی باغهای نخل در حال نابودی هستند.
منطقه بیرم که در واقع همان بیخه احشام می باشد در جنوب فارس بین شهرستان های لار و لامرد واقع شده است در فارسنامه ناصری در مورد این منطقه چنین آمده است (( این ناحیه در جنوب غربی لار است . درازی آن از بیرم تا ملایی 6 فرسخ می باشد و قریه های آباد آن عبارتند از : احشام قائد – بیرم ( که همان قصبه بیخه احشام است )- چارطاق – چاه برد – خیرگو – دهنو – شیخ عامر – شیرینو – کتک – لاورستان – ملایی )) در 3 دهه اخیر این منطقه دچار دگرگونی های زیادی از نظر تقسیمات کشوری گردیده است و متاسفانه مناطق مختلفی از بدنه بخش بیرم منفک و به شهرستانهای همجوار ملحق گردیده است . پوشش گیاهی منطقه عمدتاً کهور – کنار – بادام کوهی و بن می باشد . گیاهان دارویی منطقه آویشن – بردی – مرتلخ – آنغوزه و … می باشد . گونه های جانوری شغال – روباه – گراز – آهو و بز کوهی – کبک و تیهو و … می باشد .

گالری ویدئو

شهر من بیرم

شهر من بیرم 9 ماه قبل

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روابط عمومی شهرداری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شـماره تمـاس 07152555173 07152555174
پسـت الـکترونیـکی shahrdaribeyram2@gmail.com
آدرس پسـتی آدرس : استان فارس _ شهرستان لارستان _ شهر بیرم _ بلوار امام خمینی (ره) کدپستی :7438157718 شماره فاکس : 07152555174